Home > kawa, kawa, kawa! > Kawa dla sportowca

Kawa dla sportowca

Kawa jest idealna dla osób, które regularnie uprawiają sport, a jednocześnie chcą wesprzeć swój organizm. Dzięki przyjmowaniu odpowiedniej dawki kofeiny możesz uniknąć bólu mięśni i zakwasów, a także poprawisz swoją wydolność. Pamiętaj jednak, by sięgać po wysokiej jakości kawy ziarniste i mielić je na bieżąco, aby móc w pełni cieszyć się zdrowotnymi właściwościami kawy i jej intensywnym aromatem.

Wpływ kawy na trening

Kofeina zawarta w kawie pobudza organizm do działania oraz wzmaga rozkład tłuszczów, co z kolei umożliwia skuteczną redukcję masy ciała. Zgodnie z najnowszymi badaniami, osoby pijące kawę przed treningiem mogą spalić nawet 15% więcej kalorii w porównaniu do tych, które przed wysiłkiem fizycznym nie przyjmują kofeiny. Dzięki kofeinie zawartej w kawie możesz także zwiększyć wydolność organizmu oraz uzyskać lepszą motywację do dalszego wysiłku. Kofeina poprawia również koncentrację i refleks, dzięki czemu Twój trening będzie bardziej efektywny.

Wyniki badań

Badania wykazują, że kofeina hamuje wydzielanie adenozyny, która jest związkiem chemicznym odpowiedzialnym za aktywowanie receptorów bólu jeśli pojawiają się mikrouszkodzenia. Z badań wynika, że ból mięśni odczuwany przez osoby, które przed treningiem wypiły kawę, był blisko o połowę niższy iż u tych osób, które nie przyjęły kofeiny. Jest to potwierdzeniem faktu, że kofeina nie tylko pozytywnie oddziałuje na nas podczas treningu, ale także zapobiega powstawaniu zakwasów. Tym samym ułatwia wykonywanie intensywnych ćwiczeń oraz zwiększenie ilość powtórzeń.

Jak pić kawę?

Aby kawa przyniosła zamierzone efekty, należy ją wypić około 60-120 minut przed rozpoczęciem treningu. Trzeba pamiętać o zachowaniu umiaru w ilości filiżanek kawy – jeśli pijesz ją codziennie w dużych ilościach, to sprawiasz, że Twój organizm coraz mniej odczuwa jej działanie. Rozsądną ilością jest więc picie od 1 do 3 filiżanek dziennie. Większa ilość kawy może zbytnio podnosić ciśnienie, co jest zagrożeniem dla osób z nadciśnieniem oraz tych, które znajdują się w grupie ryzyka.